@article { author = {Noori, sayyed reza and Malekzadeh, Gholamreza and rahimnia, fariborz and Khorakian, Alireza}, title = {Introducing Strategic Pattern of Ethical Leadership Formation in Defense Industries Organization of I.R. of Iran}, journal = {Defence Studies}, volume = {17}, number = {2}, pages = {131-159}, year = {2019}, publisher = {}, issn = {1735-1723}, eissn = {2980-8464}, doi = {}, abstract = {Nowadays, the two concepts of leadership and ethics are entwined and have attracted organizations and managers attention. The aim of this study is to provide a strategic model for ethical leadership in I.R. of Iran's Defense Industry Organization. In order to design the model, a qualitative method and a data-driven strategy with a 'Glaser' approach were used. The study population consisted of defense industry experts who had theoretical and practical knowledge of the subject under study. Semi-structured interviews were conducted with 22 participants in this community. The analysis of the interviews texts was done through content analysis and Glazer coding, which included both real and theoretical coding. The "Six C" coding family was used for theoretical coding. Each C represents a general concept. The first C denotes causes that include individual and organizational characteristics. The second C indicates correlated factors that include human resource and training systems. The third C refers to the mediating conditions that involve managing the communication and organizational ethics. The fourth C denotes requirements that include religion, organizational climate, and organizational culture. The fifth C refers to results or outcomes, which include extracurricular value creation, behavioral and organizational psychological improvement. The sixth C denotes an environmental context that includes ethics-based environment, external pressure conditions, competitors' immoral conditions, and external organizational sanctions.}, keywords = {Ethical Leadership,six C's,strategic model,defense industry organization}, title_fa = {مقاله پژوهشی: معرفی الگوی راهبردی شکل‌گیری رهبری اخلاقی در سازمان صنایع دفاع ج.ا.ایران}, abstract_fa = {DOR:20.1001.1.17351723.1398.17.66.5.8 امروزه قرارگرفتن دو مفهوم رهبری و اخلاق در کنار یکدیگر، جذابیت‌هایی را برای سازمان‌ها و مدیران به‌وجود‌ آورده است. هدف این تحقیق ارائه الگویی راهبردی برای رهبری اخلاقی در سازمان صنایع دفاع ج.ا.ایران است. به‌منظور طراحی الگو، از روش کیفی و راهبرد داده­ بنیاد با رویکرد ظاهرشونده یا «گلیزری» استفاده شد. جامعه مورد مطالعه، خبرگانی از سازمان صنایع دفاع می‌باشند که آگاهی نظری و عملی در ارتباط با موضوع مورد مطالعه داشته‌اند. با 22 نفر از این جامعه مصاحبه نیمه‌ساختاریافته صورت گرفت. تجزیه ­و­ تحلیل متون مصاحبه ­ها از راه تحلیل مضمون و روش کُدگذاری گلیزر که شامل کدگذاری حقیقی و نظری است، انجام شد. به‌منظور کدگذاری نظری از خانواده کدگذاری «شش C» استفاده شد. هر C نشان‌دهنده یک مفهوم کلی است. اولین c، علل است که شامل ویژگی‌های فردی و سازمانی است. دومین c، عوامل همبسته است که شامل نظام‌های منابع‌انسانی و آموزش است. سومین c، شرایط میانجی است که شامل مدیریت ارتباطات و اخلاقیات سازمانی است. چهارمین c، اقتضائات است که شامل مذهب، جو سازمانی و فرهنگ سازمانی است. پنجمین c، نتایج یا پیامدهاست که شامل ارزش‌آفرینی برون‌سازمانی، بهبود روانشناختی رفتاری و سازمانی است. ششمین c، زمینه محیطی است که شامل محیط اخلاق‌محور، شرایط فشارهای خارجی، شرایط غیراخلاقی رقبا و تحریم خارجی سازمانی است.}, keywords_fa = {رهبری اخلاقی,شش «C»,الگوی راهبردی,سازمان صنایع دفاع}, url = {https://ds.sndu.ac.ir/article_647.html}, eprint = {https://ds.sndu.ac.ir/article_647_644b48099704892d96ae8d110850d09b.pdf} }