%0 Journal Article %T مقاله پژوهشی: معرفی الگوی راهبردی شکل‌گیری رهبری اخلاقی در سازمان صنایع دفاع ج.ا.ایران %J راهبرد دفاعی %I صاحب امتیاز: دانشگاه عالی دفاع ملی ناشر: مرکز انتشارات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی %Z 1735-1723 %A نوری, سیدرضا %A ملک زاده, غلامرضا %A رحیم نیا, فریبرز %A خوراکیان, علیرضا %D 2019 %\ 06/22/2019 %V 17 %N 2 %P 131-159 %! مقاله پژوهشی: معرفی الگوی راهبردی شکل‌گیری رهبری اخلاقی در سازمان صنایع دفاع ج.ا.ایران %K رهبری اخلاقی %K شش «C» %K الگوی راهبردی %K سازمان صنایع دفاع %R %X DOR:20.1001.1.17351723.1398.17.66.5.8 امروزه قرارگرفتن دو مفهوم رهبری و اخلاق در کنار یکدیگر، جذابیت‌هایی را برای سازمان‌ها و مدیران به‌وجود‌ آورده است. هدف این تحقیق ارائه الگویی راهبردی برای رهبری اخلاقی در سازمان صنایع دفاع ج.ا.ایران است. به‌منظور طراحی الگو، از روش کیفی و راهبرد داده­ بنیاد با رویکرد ظاهرشونده یا «گلیزری» استفاده شد. جامعه مورد مطالعه، خبرگانی از سازمان صنایع دفاع می‌باشند که آگاهی نظری و عملی در ارتباط با موضوع مورد مطالعه داشته‌اند. با 22 نفر از این جامعه مصاحبه نیمه‌ساختاریافته صورت گرفت. تجزیه ­و­ تحلیل متون مصاحبه ­ها از راه تحلیل مضمون و روش کُدگذاری گلیزر که شامل کدگذاری حقیقی و نظری است، انجام شد. به‌منظور کدگذاری نظری از خانواده کدگذاری «شش C» استفاده شد. هر C نشان‌دهنده یک مفهوم کلی است. اولین c، علل است که شامل ویژگی‌های فردی و سازمانی است. دومین c، عوامل همبسته است که شامل نظام‌های منابع‌انسانی و آموزش است. سومین c، شرایط میانجی است که شامل مدیریت ارتباطات و اخلاقیات سازمانی است. چهارمین c، اقتضائات است که شامل مذهب، جو سازمانی و فرهنگ سازمانی است. پنجمین c، نتایج یا پیامدهاست که شامل ارزش‌آفرینی برون‌سازمانی، بهبود روانشناختی رفتاری و سازمانی است. ششمین c، زمینه محیطی است که شامل محیط اخلاق‌محور، شرایط فشارهای خارجی، شرایط غیراخلاقی رقبا و تحریم خارجی سازمانی است. %U https://ds.sndu.ac.ir/article_647_644b48099704892d96ae8d110850d09b.pdf