الف. منابع فارسی
1. اصغرپور، محمدجواد، (1387)، تصمیمگیریهای چندمعیاره، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ پنجم.
2. الوانی، سیدمهدی و حسن داناییفرد، (1394)، مدیریت دولتی از نگاه نظریه انتقادی، مطالعات مدیریت بهبود و تحول، شماره 25.
3. پیرس و رابینسون، (1377)، برنامهریزی و مدیریت استراتژیک، ترجمه سهرابخلیلی شورینی، تهران: انتشارات یادواره کتاب، چاپ اول.
4. خداداد حسینی، سیدمحمد و شهریار عزیزی، (1385)، مدیریت و برنامهریزی استراتژیک، تهران: انتشارات صفار.
5. دفت، ریچاردا ال، (1387)، عصر جدید مدیریت، ترجمه طاهره فیضی و محمد علی سرلک، تهران: انتشارت گستره.
6. سیروس، کاوهمحمد و امیرحسین صبورطینت، (1387)، مدل مدیریت استراتژیک مبنا (نقشه راهنمای تدوین، اجرا و ارزیابی برنامههای استراتژی برای شرکتها و سازمانهای ایرانی)، تهران: انتشارت دانشگاه امیرکبیر.
7. علیاحمدی، علیرضا و معصومه مداح، (1383)، ارائه الگویی برای تدوین استراتژیهای اولویتدار توسعه مراکز رشد در کشور، فصلنامه علمی- آموزشی رویش، سال دوم، شماره 5، بهار.
8. غفاریان، وفا، (1382)، بررسی علل شکست برنامهریزیهای استراتژیک و ارائه یک رویکرد برای بهبود اثربخشی استراتژی در سازمانهای صنعتی ایران، تهران: دانشگاه علم و صنعت، دانشکده صنایع.
9. غفاریان، وفا و فرین تفویضی، (1390)، استراتژی: نمایی 360 درجه (اصول پیادهسازی و ارزیابی استراتژی)، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
10. لشکربلوکی، مجتبی، (1390)، جاریسازی استراتژی (راهنمای گامبهگام پیادهسازی استراتژی در عمل)، تهران: انتشارات آریانا قلم، چاپ اول.
11. لشکربلوکی، مجتبی، (1390)، طراحی مدل فرآیندی تدوین استراتژی پابرجا در شرایط نبود قطعیت، رساله دکتری مدیریت استراتژیک، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری.
12. نظری، یونس، مجید رمضان، محمدابراهیم سنجقی و مسیح ابراهیمی، (1396)، معماری راهبردی توانمندسازی کارکنان دفاتر طراحی (مورد مطالعه: صنعت دفاعی ج.ا.ایران)، فصلنامه راهبرد دفاعی، دوره 15، شماره 4، شماره پیاپی 60.
ب. منابع انگلیسی
- Andrews, K. R, (1980), The Concept of Corporate Strategy, Homewood, IL: Irwin.
- Brookes CJ, (2001), A genetic algorithm for designning optimal patch configuration in GIS, International Journal of Geographical Information Science, 15(6).
- Bryson, J. M, (forthcoming in 2011), Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations (4th ed.). San Francisco, CA: Jossey-Bass.
- David, F, R, (2005), Strategic Management: Concepts and Cases, Pearson Education, 10nd Edition.
- Hax, A. C, (2009), The Delta Model. Reinventing Your Business Strategy. Springer.
- Hill, C. W. L., Jones, G. R, (1995), Strategic management theory: An Integtated Approach, Houghton Mifflin Company, New Jersy.
- Hitt, M. A., Ireland, R. D., Hoskinsson, R. E, (2011), Concepts Strategic Management (Competitiveness & Globalization), 9th edition. South-Western, a Part of Cengage Learning.
- Kaplan, R. S., Norton, D. P, (2008), Integrating strategy planning and operational execution: A six-stage system, Harvard Business School Publications.
- Mintzberg, H, (1990), The Design School: Reconsidering the Basic Premises of Strategic Management, Strategic Management Journal, 11.
- Mintzberg, H., (1987), The Strategy Concept: Five Ps for Strategy, California Management Review, Fall.
- Porter, M. E, (1985), Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance, New York, NY: Free Press.
- Porter, M.E., (1980), Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors,The Free Press, New York.