الف. منابع فارسی
1. ابیلی، خدایار، (1384)،ضرورت بحث درباره توسعه شایستهسالاری در سازمانها، تهران، نشر شیوه، چاپ اول.
2. احمدی، علیاکبر، حسن درویش، محمدجواد سبحانیفر و حامد فاضلی کبریا، (1392)، مدلسازی شایستگیهای منابع انسانی براساس آموزههای نهجالبلاغه (مطالعه موردی: سنخیتسنجی شایستگیهای منابع انسانی در دانشگاه امام صادق(ع)، فصلنامه مدیریت سازمان های دولتی، دوره 2، شماره 1، زمستان.
3. اسدیفرد، رؤیا، احمدعلی خائف الهی و علی رضاییان، (1390)، مدل شایستگی مدیران دولتی ایران براساس صحیفه امام (ره)، رویکرد استراتژی تئوری دادهبنیاد، فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران، شماره 8،زمستان.
4. بیابانگرد، اسماعیل، (1384)، روشهای تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، تهران، دوران.
5. تاجآبادی، حسین و مهدی بیات، (1392)، شایستگیهای کلیدی در نصب مدیران دستگاه قضا براساس بیانات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی)، مجله مدیریت اسلامی، شماره 5، بهار و تابستان.
6. حسینیان، شهامت، (1378)، بررسی فرآیند شناسایی، ارزشیابی، انتخاب و انتصاب مدیران میانی ناجا، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال 3، شماره 4.
7. داوری، علی و آرش رضازاده، (1393)، مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار PLS، تهران، جهاد دانشگاهی.
8. ملکیفر، عقیل و همکاران، (1385)، الفبای آیندهپژوهی (علم و هنر کشف آینده و شکلبخشیدن به دنیای مطلوب فردا)، تهران، انتشارات کرانه علم.
9. موسیزاده، زهره و مریم عدلی، (1388)، معیارهای انتخاب و انتصاب مدیران با رویکرد شایستهگزینی در نهجالبلاغه، فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، دوره 3، شماره 1، بهار و تابستان.
10. ندری، کامران و غلامرضا گودرزی، (1382)، بررسی تحلیلی اصول، قواعد و روش های آیندهنگری علمی، کمیسیون تلفیق و هماهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام.
11. نظریمنش، لیلا، (1384)، شاخصهای انتخاب و انتصاب مدیران با رویکرد شایستهگزینی، اولین همایش توسعه شایستهسالاری در سازمانها، تهران.
12. وزارت دفاع آمریکا، (2009)، نشریه مشترک 02-1.
ب. منابع انگلیسی
- Armstrong, M, (2009), A Handbook of Human Resource Management Practice, 10th Edition, London: Kogan page.
- Beyer,C, (2000), Leadership Competencies in the ‘Knowledge – Driven – Context, In Lal Bahadur Shastri Institute of Management 6 (1-2).
- Brewster, C., Farndale, E., Ommeren, J.V, (2000), HR Competencies and Professional Standards, Cranfield University, UK.
- Boyatzis, R. E, (2008), Competencies in the 21st century, Journal of Management Development, Vol 27 NO 1.
- Boyatzis, R.E.&Sala, F, (2004), Assessing emotional intelligence competencies”, in Geher, G. (Ed.), The Measurement of Emotional Intelligence, Novas Science Publishers, Hauppauge, NY.
- Cornish, Edward, (2007), The Study of the Future: An Introduction To the Art and Science of Understanding And Shaping Tomorrows World, USA: World Future Society.
- Daud, Rabaayah; Ismail, Maimunah; Omar, Zoharah, (2010), Exploring Competencies. In Professional Safety, 55 (10). Available online at http://connection.ebscohost.com/c/articles/54527134/exploring-competencies.
- Hoover, W. (2009), The Future Of Human Resources: Technology Assists In Streamliing Your HR Department, Colorado Biz, 29, 4, 27.
- Rochester, (2004), Guide to Enhanced Performance Management, The University of Rochester, Office of Human resources.
- Sahay, B. S.(2005), Multi Factors Productivity Measurement Model for Service Organization, Internatinal Journal of Productivity and Performance Management, Vol.54, No.1.
- Sanghi, S. (2007), The Handbook of Competency Mapping, Published by Vivek Mehra, India: Sage Publication.
- Tian, J.-q.; Miao, D.; Xu, Y.; Yang, Y.; Khare, M. (2009), The leadership competency modeling of military academy cadets. In SOCIETY FOR PERSONALITY RESEARCH 37 (4).
- Udall, S. and Hiltrop, J. (2007), The Accidental Manager: Surviving the Transition from Professional to Manager, Prentice Hall Europe.