الف. منابع فارسی
1. حاجیآخوندی، علیرضا، غلامرضا توکلی، پیمان اخوان و منوچهر منطقی، (1397)، شناسایی و اولویتبندی چالشهای فراروی مدیریت راهبردی در یک صنعت دفاعی، فصلنامه راهبرد دفاعی، سال شانزدهم، شماره 61، بهار.
2. حسینی، میرزاحسن و فاطمه شخصیان، (1389)، بررسی عوامل مؤثر در تدوین استراتژی شرکتهای هواپیمایی کمهزینه، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 10 (2).
3. رضائیان، علی، (1393)، مبانی سازمان و مدیریت، تهران: سمت.
4. صنیعی، عاطفه، (1391)، بررسی تأثیر همسویی ویژگیهای مدیران ارشد با جهتگیری استراتژیک بر عملکرد سازمانهای تولیدی فعال در صنعت مواد غذایی در شهرکهای صنعتی مشهد، پایاننامه کارشناسی ارشد، مشهد، دانشگاه فردوسی.
5. قاسمی، وحید، (1389)، مدلسازی معادله ساختاری در پژوهشهای اجتماعی با کاربرد آموس، تهران، انتشارات جامعهشناسان.
6. کاظمی، مصطفی و امیرحسین باقریه مشهدی، (1393)، ارزیابی کارایی شرکت هواپیمایی ماهان در مقایسه با شرکتهای هواپیمایی عضو یاتا در منطقه خاورمیانه و آفریقا، مجله اقتصاد و توسعه منطقهای، 21 (8).
7. نقیزاده، محمد، منوچهر منطقی و رضا نقیزاده، (1394)، همگرایی توانمندیهای علمی و فناورانه بازیگران مختلف در توسعه سیستمهای تولیدی پیچیده هوایی، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره 3، شماره 2.
8. نظری، یونس، مجید رمضان، محمدابراهیم سنجقی و مسیح ابراهیمی، (1396)، معماری راهبردی توانمندسازی کارکنان دفاتر طراحی (مورد مطالعه: صنعت دفاعی. ج.ا.ایران)، فصلنامه راهبرد دفاعی، سال پانزدهم، شماره 60.
الف. منابع انگلیسی
- Aaker, D. A, (2008), Strategic market management, John Wiley & Sons.
- Alegre, J., Chiva, R.&Lapiedra, R, (2005), A Literature-based Innovation Output Analysis: Implications for Innovation Capacity, International Journal of Innovation Management, 9(4).
- Alonso-Almeida, M. d. M., Bremser, K.,& Llach, J, (2015), Proactive and reactive strategies deployed by restaurants in times of crisis: Effects on capabilities, organization and competitive advantage, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27 (7).
- Archibugi, D., Filippetti, A.,& Frenz, M, (2013), Economic crisis and innovation: Is destruction prevailing over accumulation? Research policy, (2) 42.
- Bronner,F.,&de Hoog, R, (2014), Vacationers and the economic “double dip” in Europe, Tourism management, 40.
- David, F. R, (2009), Strategic Management, Manajemen Strategis Konsep Buku, 1-12/E.
- DeSarbo, W. S., Anthony Di Benedetto, C., Song, M.,& Sinha, I, (2005), Revisiting the Miles and Snow strategic framework: uncovering interrelationships between strategic types, capabilities, environmental uncertainty, and firm performance, Strategic management journal, 26 (1).
- Eisenhardt,K.M.,&Martin,J. A. (2000). Dynamic capabilities: what are they? Strategic management journal, 21(10-11).
- Froehlich, c., Bitencourt, c. c.,& Bossel, M. B, (2017), The use of dynamic capabilities to boost innovation in a Brazilian ChemicalCompany, Re vista de Administração, 52.
- Garrigós-Simón,F.J., Palacios Marqués, D.,& Narangajavana, Y, (2005), Competitive strategies and performance in Spanish hospitality firms, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 17 (1).
- Kog, T.,&Ceylan,C, (2007), Factors impacting the innovative capacity in large scale companies, Technovation, 27 (3).
- Krasnikov, A.,&Jayachandran, S, (2008). The relative impact of marketing, research-and-development, and operations capabilities on firm performance, Journal of marketing, 72 (4).
- Kunanja, M.,&Planinc, T, (2013), The response of the restaurant industry to the financial crisis, Ekonomska misao i praksa, (1).
- Laitinen, E. K, (2000), Long-term success of adaptation strategies: evidence from Finnish companies, Long Range Planning, 33 (6).
- Miles, R.E., Snow, C.C., Meyer, A.D.,&Coleman, H.J, (1978), Organizational strategy, structure, and process, Academy of management review, 3 (3).
- Naidoo, V, (2010), Firm survival through a crisis: The influence of market orientation, marketing innovation and business strategy, Industrial marketing management, 39 (8).
- Ngo, L.V.,& O'Cass, A, (2012), Performance implications of market orientation, marketing resources, and marketing capabilities, Journal of Marketing Management, 173.
- Pearce, J. A.,& Michael, S. C, (1997), Marketing strategies that make entrepreneurial firms recession-resistant, Journal of business venturing, 12 (4).
- Sliva, M., Raposo, M.,& Ferrao, M, (2009), SME innovative capacity, competitive advantage and performance in a Traditional Industrial region of Portugal, Journal of Technology Management & Innovation, 4 (4).
- Sul, H.-K.,& Khan, M. A, (2006), Restaurant franchisees’ view of the relationships among the determinants of franchisors’ entrepreneurial strategy processes, Journal of Hospitality & Tourism Research, 30 (4).
- Teece, D. J, (2007), Explicating dynamic capabilities: the nature and microfoundations of (sustainable) enterprise performance, Strategic management journal, 28 (13).
- Treacy, M.,& Wiersema, F, (1993), Customer intimacy and other value disciplines, Harvard Business Review, 71 (1).
- Vorhies, D. W.,& Morgan, N. A, (2003), A configuration theory assessment of marketing organization fit with business strategy and its relationship with marketing performance, Journal of marketing, 67 (1).
- Wang, C. L., & Ahmed, P. K. (2007). Dynamic capabilities: A review and research agenda. International journal of management reviews, 9(1).
- Wood, V. R.,& Robertson, K. R, (1997). Strategic orientation and export success: an empirical study, International Marketing Review, 14 (6).